Pressemeddelelser

Du er velkommen til at redigere og omskrive i pressemeddelelserne, så længe budskaberne ikke ændres.

13. marts:  Vi cykler for Verdensmålene
For at sætte fokus på Verdensmålene (FN’s store fælles mål for verdens fremtid), cykler over 50 unge fra Roskilde til Christiansborg d. 14. marts for at mødes med Udviklingsminister Ulla Tørnæs og overrække hende deres håb for verden i 2030.

1. september: Tusindvis af frivillige går på gaden for Verdensmålene
Fredag morgen d. 9. september kan morgenfriske danskere derfor få Verdensmåls-juice fra Rynkeby og Verdens Bedste Nyheder-avisen på cykelstier, togstationer og centrale pladser i hele landet. Og i hele ugen op til morgeneventen underviser folkeskoler og ungdomsuddannelser over hele landet deres elever i netop Verdensmålene som en del af undervisningsprojektet ’Verdenstimen’.

24. august: Verdens Bedste Nyheder vokser videre som ny organisation
Siden 2010 har nyhedskampagnen Verdens Bedste Nyheder leveret konstruktiv journalistik om fremskridt og løsninger i udviklingslandene til danskerne. Ifølge Opinion kender cirka fjerde dansker i dag kampagnen, og i går skete så kulminationen på 6 års succes: Verdens Bedste Nyheder er nu stiftet som selvstændig forening, der fremover skal være en afhængig medieplatform for konstruktiv journalistik, kreativ kampagne og partnerskaber på tværs af sektorer.

8. september: Vi lever længere og bedre i verden – og det skal fejres!
Fredag morgen d. 11. september kan morgenfriske danskere derfor få chokolade og Verdens Bedste Nyheder på cykelstier og togstationer i hele landet. Kampagnen bliver i år større end nogensinde.

11. maj: Verdens Bedste Nyheder indtager Europa
Dansk kampagnes succes betyder, at EU nu breder den til hele Europa som en del af EU’s udviklingsår – European Year for Development. Europæerne skal nemlig vide mere om de gode nyheder fra udviklingslandene.

8. september: Verden er et bedre sted, end du tror
Fredag morgen den 12. september kl. 7.00-9.00 vil over 1.000 frivillige og en lang række fremtrædende politikere og ministre servere juice og Verdens Bedste Nyheder. Det skal nemlig fejres, at det går langt bedre i verden, end danskerne i virkeligheden går rundt og tror.

16. september: Lige mange piger og drenge starter i 1. klasse
Den gode nyhed kom fredag morgen ud til tusindvis af danskere landet over, da 1000 frivillige delte Verdens Bedste Nyheder ud sammen med kendte politikere over 110 steder i Danmark.

9. september: Fremskridt i u-lande fejres med juice og avis
Fredag morgen den 13. september kl. 7.00-9.00 går Verdens Bedste Nyheder på gaden. Over 1000 frivillige deler juice og aviser ud, og op imod en halv million danskere vil møde de positive nyheder i aviser, blade, tog og på juice – og mælkekartoner.

14. januar:  Fra håbløs til håb
Verdens Bedste Nyheders vinterkampagne skal give danskerne håbet tilbage, så de kan dele det med andre.

27. august: Kampen mod fattigdom bærer frugt
Fra morgenstunden fredag den 14. september deler flere end 2000 frivillige æbler og Verdens Bedste Nyheder ud på danske stationer, pladser og gågader.

27. august: Intet er så godt at det ikke er skidt for noget
Det går stærkt i u-landene, så Verdens Bedste Nyheders kampagnemateriale er blevet forældet noget hurtigere end vi havde forventet.

27. august: Verdens Bedste Nyheder kommer til at overgå sig selv
Vi forventer, at endnu flere danskere vil komme til at kende Verdens Bedste Nyheders budskab: Udviklingen i u-landene går den rigtige vej og bistandshjælpen virker.