Rynkeby

Vi støtter Verdens Bedste Nyheder – både fordi projektet er utroligt sympatisk, men også fordi vi rent faktisk kan gøre en forskel. Vores markedsføring kan agere talerør for Verdens Bedste Nyheder og på den måde kommer budskabet ud til rigtig mange mennesker

Rikke Bekker Henriksen, Quality / CSR manager

Verdens Bedste Nyheders budskaber hænger godt sammen med vores forretning, da vi også modtager råvarer fra lande, der har problemer som skal løses. Vi vil gerne vise, at vi støtter op om en bedre verden for udsatte børn og voksne. Rynkeby er Danmarks største producent af juice og saft – og efter at være blevet købt af Eckes Granini er vi nu også en del af Europas største juiceproducent. Som fødevareproducent er vi nødt til at overveje hvilke projekter vi deltager i – for vi kan ikke støtte alt.

Vi er netop nu i gang med en proces, hvor vi skal have defineret, hvilke af de 17 Verdensmål, vi bidrager mest til.
Rynkeby Foods og Eckes Granini arbejder seriøst med ansvarligt indkøb, hvor leverandører vurderes og godkendes blandt andet ud fra en Code of Conduct, der læner sig op ad UN Global Compacts principper. Desuden har vi igennem Team Rynkeby et af verdens største CSR-projekter, hvor 1600 engagerede mennesker cykler til Paris for at samle penge ind til kræftramte børn og deres familier i seks nordiske lande. Herigennem gør man både noget godt for sin egen sundhed, men i særdeleshed for de kræftramte børn.

Rynkeby Foods har støttet Verdens Bedste Nyheder i fire år, både med at sponsorere juice i samarbejde med Tetra Pak og ved at kommunikere budskaberne til medarbejdere, kunder, leverandører og andre interessenter. Vi har bl.a. spredt Verdens Bedste Nyheder i vores email-signatur, på vores hjemmeside, ved skilte i kantinen og medarbejdertavler og ved Åbent Hus arrangement på Rynkeby i 2015.

Rynkeby csr verdensmål bæredygtighede

Vi arbejder med følgende verdensmål

Læs mere

Verdensmål 12: Ansvarligt Forbrug og Produktion
Verdensmål for Bæredygtig Udvikling

Del

Det gør vi

  • I samarbejde med Tetra Pak donerer Rynkeby en specialdesignet juice (250 ml) til ca. 120.000 danskere. Juicen er designet af Verdens Bedste Nyheder og forside samt sidepanel indeholder Verdens Bedste Nyheder.
  • Rynkeby producerer juicen af koncentrater, der er presset på dyrkningsstederne – derved mindskes fragtomkostninger og miljøpåvirkninger betragteligt.
  • Dertil doneres Verdens Bedste Nyheder juicen til ca. 10.000 løbere ved DHL-stafetten i Odense.
  • Vi kommunikerer kampagnens budskaber på de sociale medier, hjemmeside og intranet. Og i 2015 har vi også holdt et åbent hus-arrangement, hvor vi fortalte om Verdens Bedste Nyheder som en del af vores arbejde med CSR.

Læs Rynkebys Global Compact rapportering her

Relaterede Nyheder